Eindelijk een Minibieb in Meerwijk - Schalkwijk , Haarlem zuid & Kinderboekenweek 2020

Hallo allemaal, 

Ik ben zo blij om aan te kondigen dat nu in Schalkwijk ( wel in Meerwijk ) Haarlem kunnen mensen deze minibieb : Boekoekoe Minibieb ook vinden. 

Wel deze minibieb is begonnen vanaf 6 Augustus 2020 met verschillende soorten boeken, meestaal voor vrouw en kinderen. 

Maar omdat nu Kinderboekenweek is ( vanaf 30 Sept tot 11 Oktober 2020) heb ik alleen mooie kinderboeken bij deze minibieb. Dus later als Kinderboekenweek afgelopen is, ga ik weer terug naar mix boeken. 

Waar staat precies deze mooie minibieb? En wat is de openingstijden? En wat kost dit? Is er ook een regels? 
Waar : 
Stresemannlaan 92 , Haarlem (buiten - in de voortuin)
Openingstijden : 
elke dag ( 24 hr - want dit staat buiten en HOEFT NIET de deur eerst bellen / vragen) 
Kost : 
gratis (mag lenen, of geven naar andere mensen maar MAG NOOIT VERKOPEN een boek die van deze minibieb komt. Waarom? Omdat mensen deze boeken zijn gratis gekregen van deze Minibieb dus niemand heeft recht om dit te verkopen. Bovendien deze boek sommige deel zijn gedoneerd aan deze Minibieb door lieve mensen of organisatie (zoals Kinderzwerfboek.nl) en andere deel heb ik zelf gekocht, met bedoeling dat iedereen , vooraal de kinderen- gezin die moeilijk om een mooi boek zelf kopen toch altijd een mooi boek kunnen lezen. Dus je mag altijd de boek hier terug brengen of naar andere Minibieb (Kinderzwerfboek Station) of geven naar andere kindjes- mensen ) zodat het boek kan blijven zwerven. En meer mensen kunnen het boek genieten en dat blijft GRATIS voor hun.  
Dat betekent ook dat deze boeken kunnen niet naar Kringloop winkel of rommelmarkt worden gebracht, dus inderdaad de enige optie als iemand al klaar met deze boeken en niet wil bewaren is : moet gratis geven aan andere mensen ( denken maar aan familie, vrienden, gezin) of terug brengen naar Boekoekoe Minibieb maar ook kan ook geven naar andere Minibieb - welke dan ook. 
Spelregels : 
  • zoals wat al genoemd is: MAG NIET HET BOEK VERKOPEN, en ook ik hoop dat mens gaat niet die boeken alles in 1 keer meenemen. 😬 Beter 1 per keer of ja maximaal 2/ 3 boeken per persoon en daarna als klaar met die boeken dan weer terug komen toch?
  • vanwege corona, aub niet komen als je 😪😷 verkouden bent  of andere soort symptomen hebt
  • 1,5 m afstand dus, wacht als andere is nog bij de boekenkast aan het kijken 
  • mag gebruiken hand sanitizer die in de Boekoekoe Bieb hangt. 
  • je handen wassen na je Boekoekoe Minibieb hebt bezocht
  • weer schoonmaken altijd je gekozen boek thuis - ik doe regelmatig - dagelijks schoonmaken met desinfectan maar niet elke uur, dus doe maar weer thuis voor je eigen veiligheid. 
 
Oh ja we zijn ook een Kinderzwerfboek Station. Dat betekent, straks ook als Kinderboekenweek al afgelopen is, ga ik altijd mooie kinderboeken in Boekoekoe Minibieb houden. 
Misschien vraag iemand al zich af wat ik bedoel met Kinderzwerfboek. Dan ga ik in volgende blog post daarover vertellen. 
Ok, hopelijk dat meer mensen en kinderen deze Minibieb gaan gebruiken, dus a.u.b delen en doorvertellen aan jouw vrienden, buren en wie dan ook die in de buurt woont. Vooral de kindjes, of gezinnetjes met kindjes vanaf 0 tot 13 jaar. 

oh ja ik heb ook account in Instagram : Boekoekoebieb : https://www.instagram.com/boekoekoebieb/
en ook FB pagina : Boekoekoe Minibieb : https://www.facebook.com/BoekoekoeMiniBieb/
Daar dagelijks ga ik update van Boekoekoe Minibieb posten. 
Bedankt 



Reacties